Kia Ora New Zealand!!!

20 december 2017 - Picton, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik al een tijdje in Nieuw Zeeland. Ik heb hier al super veel mooie dingen gezien. En dat wil ik graag met jullie delen.

Auckland

Eenmaal aangekomen in Nieuw Zeeland was mijn eerste bestemming: Auckland. Auckland is een mega city waar ik echt even me draai moest vinden.

De eerste dag ben ik meteen op pad gegaan. Ik was wel benieuwd naar de bezondere plekjes hier in Auckland. Uiteindelijk ben ik langs de boulevard opgelopen. Daar zag ik dat je verschillende eilanden kon bezoeken rondom Auckland. Ik had daar wel iets over gelezen in mijn reisgids. Maar veel wist ik er niet van. Ik heb toen een random boot gepakt. Bestemming: Devonport. Ik had geen idee waar ik uitkwam.. Dat was allemaal een verrassing. Eenmaal aangekomen, was ik helemaal naar de top van de berg gelopen. En ja hoor.. Wat een prachtig uitzicht was dat. (Zie foto’s) Op dat moment was ik nog alleen. Geen toeristen of locals.. Helemaal niemand. Prachtig. Uiteindelijk kwamen er steeds meer toeristen busjes aan.. Ik vond het wel heel leuk dat ik dit zelf had ondernomen.

Aan het eind van de middag liep ik terug naar het hostel. Daar ontmoette ik een meisje uit Duitsland. Zij vertelde mij dat ze de dag erna naar Ranigitoto island ging. Dat is een eiland met een actieve vulkaan. Ik besloot om met haar mee te gaan. (Zie foto’s).

Voor mijn rondreis door Nieuw Zeeland heb ik een kiwi buspas gekocht. Zo leer je veel andere backpackers kennen. Met deze buspas kan ik op en af stappen wanneer ik wil. En de activiteiten kun je ook in de bus boeken.

Hot Water Beach

Na Auckland heb ik de bus genomen naar Hot water beach. De naam zegt het al. Je kon daar je eigen kuil graven en genieten van het warme water. ( Zie foto’s)

Waitomo

De dag erna heb ik de bus genomen naar waitomo. Daar zijn de welbekende glowworm caves te vinden. Daar heb ik een tour gedaan.

Bij deze tour heb ik een belgisch echtpaar ontmoet Rita & Freddy. Ik heb nog steeds leuk contact met hen.

In de kiwi bus had ik een meisje leren kennen Magdalina. Zij komt uit Duitsland. We besloten om tot Wellington samen te reizen.

Rotorua

Vanuit Waitomo vertrokken we naar Rotorua. Rondom Rotorua bevindt zich ook de Hobbiton Movieset. Ook daar heb ik een kijkje genomen. Erg gaaf om te zien hoe dat allemaal is opgenomen.

Dezelfde dag konden we ervoor kiezen om een excursie te doen naar de Maori stam. De Maories zijn de eerste bewoners van Nieuw Zeeland. Zij hebben ook hun eigen cultuur en taal. Ik was wel heel nieuwsgierig. ‘s Avonds hebben we daar een kijkje genomen. (Zie video’s) Wat een ervaring was dat. Ik wist niet wat me overkwam.

Taupo

De volgende dag ging ik van Rotorua naar Taupo. In Taupo kun je de tongoriro crossing wandelen. Het is een hele zware wandeling van totaal 8 uur. Ik heb een deel van de wandeling gedaan. Maar ook dat was al gaaf om te zien.

Ik heb nog 2 dagen langer in Taupo gebleven. Heerlijk relaxt.

River valley

De dag erna vertrokken we naar River Valley. Dat is een mini dorpje in the middle of nowhere. Geen internet geen supermarkt. Echt helemaal niks.

We hebben ‘s avonds met een groep verschillende kaartspellen gedaan.

Super gezellig. Maar één dagje vond ik ook wel meer als genoeg..

Wellington

De dag erna vertrokken we naar Wellington. Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland. We kwamen pas ‘s avonds laat aan. Dus dezelfde dag hebben we niet meer zoveel gedaan.

De volgende dag erna ben ik met een meisje van onze kamer naar de Mount Victoria gelopen. Daar kun je wellington van een mooie afstand zien. (Zie foto’s) Daarna ben ik met haar naar het strand geweest. Lekker relaxt. Daarna zijn we nog naar een museum geweest. Dat ging over de WO I. Heel indrukwekkend. (Zie foto’s)

De dagen erna hebben Magdalina en ik de stad een beetje verkend. We zijn samen nog naar een mega bioscoop geweest naar Daddy’s home 2.

Verder was alles in de stad wel in kerst sfeer. Maar toch hadden we helemaal geen kerst gevoel, want het zonnetje schijnt hier volop.

Picton

De dag daarna zijn we met de boot vertrokken naar het zuidereiland. Daar heb ik Mikaël (van de groep waarmee ik ben gestart) weer ontmoet.

Inmiddels zijn we nu samen in Picton.

Het plan is dat we samen een auto gaan huren voor de komende 2 weken. Er was namelijk geen slaapplek meer te vinden tussen kerst en oud & nieuw. Dus dat wordt kamperen in de auto. Wens ons succes!

Jullie horen van mij!

Cheers!

1. Daniëlla:
    21 december 2017
    Hoiiiiiiii Veerle.., wat leuk om weer wat van je te horen.., mooie foto’s.., prachtig allemaal.., fijn dat je volop geniet en veel dingen heb meegemaakt.., altijd leuk om weer reisverhalen van je te lezen😊.., lekker genieten meis.., Gr liefs en tot horens..,😘😘😘
  2. Miranda:
    Hoi Veerle,
    Wat heb je al een hoop gezien en gedaan!
    Mooie foto's ook!
    Geniet er nog maar lekker van.... en hele fijne feestdagen in Nieuw Zeeland.
  3. Marius en Mariet:
    Hallo Veerle,
    Weer van die prachtige foto's en mooie reisavonturen ! En dat allemaal aan de andere kant van de wereld. Veel plezier de komende tijd !
    En:
    Fijne Kerstdagen !! En een mooi en spannend Nieuwe Jaar !!
    Groetjes
  4. Gerard en Marjo:
    23 december 2017
    Hallo Veerle,
    Gezellig om weer van je te horen.
    We genieten steeds weer van je verslag en wat schrijf je er enthousiast over. Ik kan me voorstellen dat je voor dit verslag even moet gaan zitten, want er valt genoeg te verhalen. Toch kijken we uit naar je wat je allemaal zelf hebt te vertellen als je weer terug bent.
    Nu weer heerlijk rond toeren in jullie gehuurde auto ( en tevens slaapplaats😉).
    Lijkt me heel bijzonder om een een keertje Kerst in een zonnig Australië te vieren met allemaal andere mensen en ook Oud en Nieuw zal wel totaal anders worden.
    Geniet van al die mooie dingen die je mee mag maken.
    Namens ons beiden: een mooi Kerstfeest en een gezond, vrolijk en gelukkig Nieuwjaar!
    PS: we kregen zojuist een super blije oma aan de telefoon, die vandaag een hele mooie Kerstkaart had gekregen van jou. Wat was ze trots; echt leuk te horen😊.
    Heel veel groetjes,
  5. Nathalie:
    23 december 2017
    Hey Veerle, leuk om je verslag te lezen, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Nog paar weekjes lekker genieten van het mooie Nieuw Zeeland! Fijne kerstdagen, ook even schakelen aan de andere kant van de wereld 🎄in de zon, en vast een goede jaarwisseling 💥☄️✨ veel plezier nog 😉
  6. C.van Heerde.:
    27 december 2017
    Dag Veerle, geweldig die enthousiaste verhalen van je te lezen! Wat maak je leuke dingen mee, zo ver weg! Nog veel plezier op je ontdekkingsreis! Lieve groet, Corrie van Heerde-Koedam.
  7. Marius en Mariet:
    2 januari 2018
    Hallo Veerle,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!
    We hopen dat je een fijne dag zult hebben daar in het mooie, zomerse Nieuw Zeeland.
    Veel groetjes
  8. C.van Heerde.:
    3 januari 2018
    Dag Veerle,
    Vanuit een stormachtig Nijmegen, wil ik je alsnog van harte feliciteren met je verjaardag. Een fijne tijd gewenst in Nieuw Zeeland.
    Lieve groet, Corrie van Heerde.