Van Melbourne terug naar huis!!

25 januari 2018 - Malden, Nederland

Lieve allemaal,

Tijd voor mijn laatste verslag.

7 januari vloog ik van Christchurch terug naar Australië. Met als eindbestemming: Melbourne. Dat liep allemaal even anders. Ik had een stop in Sydney. Helaas had mijn vlucht van Christchurch naar Sydney 2,5 uur vertraging. Hierdoor had ik mijn vlucht van Sydney naar Melbourne gemist. Dat was even balen. Want het was al ‘s avonds laat. En ik kon daardoor eigenlijk weinig kanten op. Uiteindelijk heb ik een hotel kunnen vinden. En vloog ik de volgende dag alsnog naar Melbourne.

Eenmaal aangekomen in Melbourne werd ik heel hartelijk ontvangen door mijn familië. Ik zou een aantal dagen verblijven bij Loes en Sjaak. Loes is een nichtje van mijn oma. Oma heeft ook nog 2 andere nichtjes in Melbourne wonen genaamd Ria en Nelly. Het was heel bijzonder om hen te ontmoeten. Het zijn ontzettend lieve mensen. En heel gastvrij. Ik voelde mij daar heel erg thuis.

De eerste dag in Melbourne zijn we naar de shopping mall geweest. Dat is niet te vergelijken met Nederland. Mega groot.. Ik keek me ogen uit. ‘s Avonds werd er een heerlijke bbq georganiseerd.

Dag 2 ben ik samen met Loes en Sjaak op pad gegaan richting Melbourne city. Ze hebben me ongelofelijk veel plekjes in de stad laten zien. We zijn onder andere naar South bank, flinder station en Eruka tower geweest. We hadden 16 km gewandeld.

De volgende dag ben ik met Ria en Sjaak naar de chocolade fabriek geweest. En zijn we op de terug weg langs de wijngaarden gereden. Heel mooi om te zien. En de wijntjes waren heel lekker :). ‘s Avonds waren we uitgenodigd om te eten bij Nelly. Het was heerlijk.

De dag erna had ik met Mikaël (mijn reisgenootje uit NZ) afgesproken. We zijn die dag met Sjaak en Loes op pad gegaan. Zij hebben ons een deel van de Great Ocean Road laten zien. Dit is één van de highlights in Australië. Wat een mooie route was dat. Onderweg kwamen we langs The twelve apostles. Daar hebben we mooie foto’s en filmpjes kunnen maken. Onderweg hadden Loes en Sjaak ons getrakteerd op een pizza. Dat was een super leuke dag.

De volgende dag zijn we naar Sovereign Hill Ballarat geweest. Sovereign Hill is een open lucht museum. Er is daar een klein dorp gebouwd. Alles is in stijl uit het jaar 1810. In Ballarat is ook de welbekende goudmijn te vinden. Ook daar hebben we een kijkje mogen nemen. (Zie foto’s)

De dag erna stond een dagje shoppen op de planning. Ik ging samen met Mikaël op pad. En heb nog verschillende souvenirs voor thuis kunnen scoren.

En ja.. Toen was mijn laatste dag in Australië er echt voorbij. WAT WAS HET EEN TOP AVONTUUR!!! En wat ga ik het missen.

Dinsdag 16 januari ben ik geland in NL. Er was een suprise party georganiseerd door mijn ouders en vriendinnen. Super lief.

Nu inmiddels al een week thuis. Wat gaat de tijd toch snel. Ik ben bezig met een mooi fotoboek. Het fotoboek laat ik binnekort aan jullie zien. Reizen is nu echt mijn passie geworden. Dus jullie zullen zeker nog van mij horen.

Super gaaf dat ik op deze manier mijn ervaringen met jullie kon delen. Dank daarvoor!

Cheers!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marius en Mariet:
    26 januari 2018
    Hallo Veerle,

Het zijn prachtige verhalen van jou geweest, die we op deze site hebben mogen lezen. En we hebben heel veel mooie foto's gezien van jouw grote avontuur in Australië en Nieuw Zeeland.

Maar het is ook weer fijn om te weten dat je nu weer thuis bent bij je ouders.

Tot ziens en hartelijke groeten, Mariet en Marius
  2. C.van Heerde.:
    29 januari 2018
    Hallo Veerle,
    Bedankt voor je prachtige foto`s van je avontuurlijke reis, ik heb er van genoten. Fijn, dat je weer thuis bent en dat je je oma zo hebt kunnen verrassen. Lieve groet, Corrie van Heerde.