Van Surfers Paradise tot Fraser Island

12 november 2017 - Hervey Bay, Australië

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer..

Inmiddels heb ik weer super toffe dingen meegemaakt en gezien, die ik graag met jullie wil delen.

Surfers Paradise - Gold coast

Vanaf byron bay vertrokken we naar Surfers Paradise. Het wordt ook wel ‘little Miami’ genoemd. Er waren ontzettend grote wolkenkrabbers. Naast de wolkenkrabbers bevondt zich het strand met ontzettend hoge golven.

De eerste dag dat we daar aankwamen, gingen we de stad een beetje verkennen. Ik keek mijn ogen uit. En hele grote stad met heel veel verschillende mensen. Heel leuk om te zien. We kwamen langs een hoge wolkenkrabber die je kon beklimmen. We dachten meteen; dat gaan we doen! De volgende dag konden we daar terrecht met zonsondergang.

De tweede dag was het zover. We gingen klimmen. Skypoint climb goldcoast!!!! Ik was heel erg zenuwachtig, want ik soms wel last van hoogtevrees. Het gebouw was 270 meter hoog. Maar we hebben het gedaan! En wat een mooi uitzicht was dat! Dit is zeker wel één van de highlights hier in Australië. (Zie foto’s)

De derde dag gingen we lekker naar het strand. We waren nog helemaal onder indruk van de geweldige ervaring van de vorige dag. ‘s Avonds hebben we lekker gekookt. En zijn we daarna met z’n alle wezen stappen. (Michelle, Chloé, Wilko en Mathijs).

Kortom: Surfers Paradise - Goldcoast was een geweldige ervaring!

Brisbane

We kwamen aan in Brisbane. Het was er erg warm. En we waren erg moe van de reis. Uiteindelijk zijn we nog wel de hele stad doorgelopen, wel 6 uur lang..

In 6 uur tijd hebben we wel heel veel verschillende dingen gezien.

We konden o.a. op snapchat zien wat er in de buurt te doen was. We kregen een melding van The Modern Art gallery. Daar zou op dat moment een lichtshow zijn. We gingen er meteen naartoe en hebben zelf ook in de hal mogen staan. Dat was gaaf om te zien. (Zie foto’s). Daarna gingen we naar huis en op tijd naar bed.

De volgende ochtend gingen we al vroeg weg. We gingen naar de Lone koala santuary (opvangcentrum voor koala beertjes). Wat was dat schattig. Ik mocht er zelfs eentje vasthouden. Een droom die uitkwam. Mijn dag kon niet meer stuk.

‘s Avonds had ik aan tafel een Frans meisje ontmoet. Ik ben met haar samen naar Lagoon geweest. Dat was een openbaar zwembad/strand midden in de stad. Super gaaf. (Zie foto’s). Daarna hebben we nog een mooie wandeling gemaakt door de stad. Alle bruggen waren verlicht met een paarse kleur.

Noosa

Na brisbane gingen we naar Noosa. Helaas was het in Noosa erg slecht weer. En in het hostel zaten erg veel kakkerlakken. Maar goed. De dag erna zijn we naar een national park geweest. (Zie foto’s). Ik vond Noosa persoonlijk wat minder, maar dat had ook met het weer en het hostel te maken.

Hervay Bay ( FRASER ISLAND )

Michelle, Chloé en ik hadden een excursie geboekt voor 3 dagen naar Fraser Island. Het grootste zand eiland ter wereld. Het was met een groep van ongeveer 20 man. Het was een jeep safari. We sliepen één nacht voor we vertrokken, allemaal in hetzelfde hostel.

De volgende ochtend moesten we om half 6 opstaan. En daar gingen we.. Er stonden 3 jeep’s klaar. Met de ferry gingen we naar Fraser.

Toen we daar aankwamen was het een hele belevenis. We kregen uitleg hoe we moesten handelen in gevaarlijke situaties bijv: als we te dicht bij een dingo stonden. Of als we in aanraking kwamen met gevaarlijke slangen of spinnen. Want ja.. die zaten overal op fraser island. We kwamen aan bij onze tent. Dat was wel even heftig. We sliepen namelijk op een yogamatje en de tent was helemaal open. Dus iedere slang of spin kon daar zo naar binnen. Voordat we de tent ingingen moesten we daarom ook alles goed controleren.

De dag daarna gingen we al vroeg weg. We hadden inmiddels een heel leuk stel ontmoet Hannie en Joren. Een paar uur later kregen we de mogelijkheid om in een vliegtuig het eiland te ontdekken. Het was een droom die uitkwam. Dit is iets wat mij mijn hele leven bij blijft. Dat was zo’n unieke ervaring. (Zie video). Onze dag kon niet meer stuk.

Verder zijn we nog naar een heel mooi lake geweest. Heel helder blauw water en mooi wit zand. Het leek wel een paradijs.

Kortom: Fraser Island is één van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien!

De dag erna moest ik helaas afscheid nemen van mijn lieve vriendinnetjes waar ik een maand lang mee samen heb gereisd. 24/7 hebben we alles samen meegemaakt! Echt super leuke dingen, maar ook minder leuke dingen. Wat ga ik jullie missen!

Vanaf nu ga ik alleen verder op pad om alles te ontdekken. Ik heb er onwijs veel zin in! Ik heb nog een aantal mooie excursies op het programma. Daar laat ik jullie binnenkort meer over weten!

See ya!

1. Daniëlla:
    12 november 2017
    Hoi Veerle.., wat onwijs gaaf allemaal zeg.., en wat een belevenis.., je doet het toch allemaal maar weer.., mooie foto’s hoor.., nou geniet er maar lekker van.., Gr en dikke kus 😘😘😘.., en tot horens..!!!!
  2. Gerard en Marjo:
    12 november 2017
    Wat een unieke belevenis! Dat hou je je hele leven bij. Daarom goed dat je ondernemend en energiek alles ondergaat en intens van geniet. Blijven benieuwd naar je verhalen!! See ya. Gerard en Marjo.
  3. Marius en Mariet:
    13 november 2017
    Hallo Veerle,
    Heel erg leuk reisverslag !! En hele mooie foto's !!
    Alle reden om volop te genieten van dat prachtige land. Heel veel plezier en succes bij het vervolg van je avontuurlijke reis. We kijken uit naar je volgend reisverhaal.
    Groetjes, Mariet en Marius
  4. Nathalie:
    15 november 2017
    Leuk verslag Veerle, veel herkenbaar 😊... goed om te lezen dat je nog volop geniet! En mooie foto’s, leuk hè de koala’s ze zijn alleen niet zo zacht als je zou denken 🐨 Benieuwd waar je verder naartoe gaat, we lezen het in je volgende verslag... have fun !