Van Newcastle tot Byron Bay

1 november 2017 - Surfers Paradise, Australië

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer.. Eindelijk wifi!

Newcastle

20 oktober- 22 oktober

Na een weekje sydney gingen we door naar Newcastle. Dit was een tijdelijke overbrugging, omdat sydney erg duur is. Het was 2,5 uur met de trein reizen. Uiteindelijk kwamen we aan bij een super leuk, klein en knus hostel. Een aantal andere reisgenootjes kwamen we daar ook tegen. We hebben toen ook met z’n alle gekookt. (Zie foto’s). De dagen in Newcastle was het ontzettend slecht weer. We konden daardoor weinig ondernemen. Ondanks het slechte weer, heb ik me super vermaakt met de leuke mensen om me heen.

Sydney

22 oktober - 23 oktober

Na 2 dagen in Newcastle, moesten we terug naar sydney om onze bankpas op te halen. Uiteindelijk zijn we nog 1 nachtje in Sydney gebleven (Maze Backpackers)

Surfcamp Australia

23 oktober - 27 oktober

Wauw! Ik had me hier zo op verheugd. We gingen met een aantal van onze groep naar surf camp (Chloé, Michelle, Mathijs, Willo, Mikaël en Nick). We verbleven in super schattige bungalow huisjes. We kregen eerst een introductie met alle surfdudes. Vrij snel daarna begonnen we aan onze eerste surf les. Er was een strak tijdschema. We moesten ‘s ochtends om 7 uur opstaan. Toen kregen we een heerlijk ontbijt. Een uurtje later mochten we ons heerlijk, koude wetsuite aantrekken (NOT). Maar goed.. Een paar minuten later was je er aan gewend. Vervolgens kregen we 2 x 2 uur surfles per dag. Tussen door werd er voor lunch en avond eten gezorgd.

Na iedere surfles ging het steeds een stukje beter. Ik vond het in het begin best spannend. De golven in Australië zijn namelijk heel krachtig en hoog. Het was niet altijd makkelijk. Maar toch bleef ik het proberen. En gaf ik de moed niet op. En uiteindelijk kan ik nu staan op het surfbord! HELEMAAL HAPPY! (Zie foto’s) Er is ook een aftemovie gemaakt van de surfweek. De link zet ik onder in mijn verhaal neer.Yam

Yamba

28 oktober - 29 oktober

Na deze geweldige week ging onze reis echt beginnen. We gingen met de nachtbus naar Yamba. “Dat scheelt weer een overnachting”. Yamba is een ontzettend leuk en  fijn dorpje. Veel surfers komen daar op af. Helaas door een dodelijk ongeval stonden we 6 uur in de file, daardoor hebben we best veel tijd verloren in Yamba.

Byron Bay

29 oktober - 01 november

De volgende dag vertrokken we naar Byron Bay. Het was 2 uurtjes met de bus. We sliepen in Nomads hostel. We kwamen later pas achter dat we in een party hostel zaten. Dat vond ik persoonlijk iets minder prettig. Er sliep een heel rugby team naast mij. Één woord: vreselijk! Maar goed.. Ook daar zet je je overheen. Ik sliep samen met Chloé op 1 kamer, dus dat was ook erg gezellig. Er sliepen ook twee Canadeese meisjes op onze kamer. Taylor en Hanna. Er was meteen een klik.

Één van de highlights in Byron Bay is the lighthouse. Samen met Chloé, Michelle, Taylor en Hanna gingen we daarheen. Na 2 uur wandelen kwamen we aan bij the lighthouse. Het uitzicht was prachtig. Ook daar heb ik echt met verbazing staan kijken hoe mooi hef allemaal is. ( Zie foto’s)

We liepen ‘s avonds weer terug naar het hostel. En gingen optijd slapen. Rond 3 uur ‘s nachts ging ineens het brand alarm af. Iedereen was in diepe slaap, dus dit was evht heel vervelend. Het was allemaal heel onduidelijk wat er aan de hand was. Iedereen was in lichte paniek. We moesten allemaal in onze pyjama naar buiten. Uiteindelijk kwam de brandweer en de politie. Een half uurtje later mochten we weer naar binnen. Gelukkig viel het allemaal mee.

De dagen in Bryon Bay waren super! Heerlijk stadje, leuke winkels en lieve mensen. Het is een echte hippie stad.

Vandaag ben ik aangekomen in Surfers Paradise (Gold coast). Daar horen jullie binnekort meer over.

See ya!

Link surfcamp filmpje:

1. Bianca van Balkum:
    1 november 2017
    Hee veer geweldig hoe je het allemaal beleeft . Je hebt al veel meegemaakt . Je geniet volop . Het is toch een belevenis die niemand je meer afpakt . Veel plezier in Cold Coast . Spreek je gauw weer 💋💋💋
  2. Daniëlla:
    1 november 2017
    Hoi Veer.., wat leuk om jouw reisverhalen te lezen.., je hebt al veel gezien en mee gemaakt zo te lezen.., ook leuke foto’s.., ik ben blij te horen dat je naar je zin hebt.., geniet maar lekker meis.., veel plezier en tot horens😊😊.., dikke kus..,😘😘
  3. Gerard en Marjo:
    2 november 2017
    Hallo Veerle,
    Leuk om weer van je te horen.
    Het is weer een verhaal om jaloers op te worden.
    Zo hou jij het wel een tijdje vol. Maar het is je gegund en geniet er maar van.
    Veel plezier en een mooi vervolg van je reis (maar die aanmoediging heb je zo te zien niet nodig😉😊).
    Groetjes,
    Gerard en Marjo
  4. Marius en Mariet:
    9 november 2017
    Hallo Veerle,
    We zijn nu ook aangemeld op je mailinglijst.
    Wat een fantastische reis heb je tot nu toe gemaakt !!
    We hebben je mooie reis verslagen gelezen en je leuke foto's gezien. Geweldig allemaal !!
    We zijn benieuwd naar je volgende reisverslag.
    Groetjes,
    Mariet en Marius