Van Whitsundays tot Cairns

4 december 2017 - Sydney Airport, Australië

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer..

Ik heb even een tijdje niks laten weten. Maar ik heb ondertussen wel weer heel veel mooie dingen gezien en meegemaakt.

Na fraser island ben ik doorgaan naar de whitsundays.

Bij fraser island heb ik Nina ontmoet. Toevallig hadden wij allebei dezelfde tour geboekt op dezelfde dag bij de whitsundays. Dat was super gezellig. Altijd leuk om iemand in je groep te hebben die je al kent.

Samen vertrokken we naar Airlie beach. Dat was onze opstap plek voor de whitsundays tour.

Eenmaal aangekomen in Airlie beach, liepen we naar ons hostel toe. We zaten op dezelfde kamer. Erg gezellig! Ook sliep er nog een meisje uit Zwitserland bij ons op de kamer. Uiteindelijk besloten we om met z’n 3tje te gaan uiteten. Best wel vreemd.. want je kent elkaar helemaal niet.. Maar het was super gezellig. En we hebben een leuke avond gehad.

Whitsundays

De volgende dag was het dan eindelijk zover! We gingen naar de WHITSUNDAYS. Iets waar ik al me weken op had verheugd. De whitsundays is een eiland (National Park). Je kunt daar o.a duiken, snorkelen. En op het eiland bevindt zich ook het wel bekende Whithaven Beach.

We kwamen aan bij de boot. Het was een katamaran boot. We waren met een groep van 20 man met allemaal verschillende nationaliteiten. De bemanning had 3 leden. De skipper, assistent skipper en de kok.

De eerste dag op de boot kregen we een heerlijke lunch. Uurtje later was het dan eindelijk zover. We gingen SNORKELEN!!! De eerste keer dat ik ging snorkelen vond ik heel speciaal. Ik was helemaal onder de indruk van de verschillende vissen die ik zag. Ik ben wel bewust geworden van het feit dat bijna 90 % van het koraal dood is. Dit kun je ook goed zien op het eerste filmpje. (Link onderin mijn blog) Echt jammer..

In de avond deden we nog een aantal spelletjes met z’n alle om elkaar beter te leren kennen.

De volgende dag stonden we al om 7 uur op het strand. Jaja eindelijk... WHITHAVEN BEACH. In één woord FANTASTISCH! Wauw ik heb nog nooit zo iets moois gezien. Het leek wel een bounty island. Roggen en haaien zwommen 2 meter van je vandaan. We hebben daar ook hele mooie foto’s kunnen maken.

Bij de whitsundays was het zand heel speciaal. Je kon er je hele lichaam me scrubben. Je kon er zelfs mee je tandpoetsen.. Jaja ze waren echt helemaal schoon!

Na whitehaven beach gingen we terug naar de boot. Na 2 uur varen kwamen we bij de 2de plek aan om te snorkelen. Dit was echt een toffe ervaring. We zagen o.a. zwarte haaien, grote koraal vissen en fish George ( zie foto). Dat was wel even een schrik momentje toen ik deze vissen voor me zag.. Maar het was echt zo gaaf! Dat ik er nu nog steeds een glimlach van krijg op me gezicht.

De 3de spot van de dag gingen we naar een ondieper gedeelte. We hebben daar Nemo en nog meer prachtige vissen gezien ( zie video)

We verbleven die dag nog een nachtje op de boot. Ondertussen waren we met z’n alle zo’n hechte groep geworden. We hebben tot laat in de avond nog spelletjes gedaan. En een wijntje gedronken.. De ohzo lekkere Australische Goon.. (NOT)

De volgende ochtend gingen we weer vroeg terug naar Airlie beach. Ik bleef met nina nog 2 nachtjes in Airlie beach.

Na 2 nachtjes ging ik alleen verder naar Townsville.

En ja toen had ik wel even een breek momentje.. want het is niet altijd leuk. Je maakt zoveel dingen mee.. En soms wil je dat even met iemand van thuis delen. Maar dat gaat niet...

Gelukkig heb ik wel hele lieve ouders en vrienden die voor me klaar staan. Dus bedankt dat jullie me hebben gesteund om door te gaan! Dat heeft me echt goed gedaan.

Met volle moed ging ik door naar Magnetic Island. Ook wel het koala eiland van Australië genoemd.

Magnetic Island

Op de boot richting magnetic island, kwam ik 2 nederlandse meiden tegen. Super gezellig. We hadden telefoon nummers uitgewisseld om de volgende dag samen iets te ondernemen.

Uiteindelijk kwam ik aan bij het hostel en zag al meteen een paar oude bekende van mijn vorige tour bij de whitsundays. Super toevallig weer..

Dezelfde dag hebben we nog een mooie wandeling gemaakt door de jungle met de 2 nederlandse meiden die ik had ontmoet op de boot. En met de mensen die ik had leren kennen op de whitsundays. Het was fijn dat iedereen een klik had met elkaar.

De dag erna leerden ik weer nieuwe mensen kennen.. Anouk, Jeff en Moon. Anouk was ook Nederlands. Jeff komt uit Canada. En Moon uit de UK. We besloten om samen een auto te huren. En het eiland te gaan verkennen. (Zie foto’s)

Cairns

De dag erna besloot ik om meteen naar Cairns toe te gaan. Eenmaal aangekomen, kwam ik weer allemaal bekende tegen. Het was één feestje. Het hostel waar ik sliep voelde echt als een familie. Iedereen kende elkaar en leefde met elkaar mee.

Rondom Cairns bevindt zich o.a. Daintreeforest, cape tribulation, snorkelen, duiken, lagoon, shoppingmall.

De eerste paar dagen in Cairns heb ik een beetje gerelaxt. Een paar dagen later had ik weer 2 andere Nederlanders leren kennen. Jantine en Jorick. Samen hebben we een auto gehuurd. En zijn we naar cape tribulation gereden. Super gezellige dag gehad. En weer een ander gedeelte van het regenwoud gezien.

De dag erna hadden we samen een tour geboekt met uncle brains. De leukste busdriver die je kan wensen. Met uncle brains gingen we naar de watervallen in het regenwoud. (Zie foto’s)

De dagen in cairns waren verder heel relaxt. Mooi dingen gezien en veel leuke mensen ontmoet. En ja.. ik ben stiekem wel een beetje verliefd geworden op Cairns.. Ik zou er best kunnen wonen.. (sorry mam)

Nu zit ik inmiddels op de luchthaven van Sydney. Klaar voor mijn vertrek naar Nieuw Zeeland. Ik ben best wel een beetje zenuwachtig hoe het allemaal gaat uitpakken.. Maar ik heb er super veel zin in!

See ya!

Dikke kus

Veerle

1. Gerard en Marjo:
    4 december 2017
    Schiterend om te lezen hoe jij je droomreis gestalte geeft! Heel ondernemend en enthousiast over je contacten die je opdoet en de ervaringen die je gezamenlijk deelt! Je weet ons echt mee te nemen op een prachtreis! Have a nice stay in New Sealand!!
    Gerard en Marjo
  2. Marius en Mariet:
    Hallo Veerle,
    Weer geweldige avonturen, die je hebt meegemaakt !! En die foto's zijn ook fantastisch !!
    Goede reis verder naar Nieuw Zeeland. Wordt vast weer super leuk.
    Liefs Mariet en Marius
  3. Nathalie:
    4 december 2017
    Hey buurmeisje, Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Leuke ervaringen, leuke mensen leren kennen zo te lezen, mooie foto’s/films en inderdaad super mooi daar in en rondom Cairns maar nu Nieuw Zeeland ontdekken! Heel veel plezier nog... ook daar komt het goed! Have fun 😉