Sydney it is!!

18 oktober 2017 - Sydney, Australië

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik nu een week in Australië. Wat is het hier geweldig...

Dag 1:

13-10-2017

We kwamen aan in ons hostel genaamd: Wake Up! Het was erg wennen om met een grote backpack op pad te gaan. Ik liep mijn kamer binnen en zag daar 4 meisjes zitten; 2 meisjes uit Finland en 2 uit Duitsland. Het was erg gezellig. Er was meteen een klik. ‘s Avonds werd er een kroegentocht georganiseerd. Ook daar hebben we veel mensen leren kennen. Wat een top avond!

Dag 2:

14-10-2017

We gingen met de groep Sydney ontdekken. Als eerste zijn we naar hyde park gelopen (Zie foto’s). Vanuit hyde park liepen we naar botanic garden. Wat een prachtige plek. Een plek om heerlijk tot rust te komen. Er was vanuit botanic garden een mooie point view naar Opera House. Ook hier zijn we geweest.

Een stukje verder langs de haven ligt het Opera House. Dit is één van de bijzondere highlights in Sydney. Het was heel bijzonder om dat te zien. Toen besefte ik ook pas dat we echt heel ver weg zijn. Vanuit Opera House, was er een hele mooie view op Harbour Bridge. (Zie foto’s). Ondertussen werd er veel lol gemaakt in de groep. En hadden we het erg naar ons zin. Toen we ‘s avonds thuis kwamen, hebben we met z’n allen pannenkoeken gebakken. Heerlijk!

Dag 3:

15-10-2017

We hadden besloten om deze dag naar de Blue Mountains te gaan. Vanuit Sydney is dat 2 uur met de trein reizen. Eenmaal aangekomen, was het ontzettend mistig. Een aantal van de groep besloten om terug te gaan. Behalve Chloé, Mikaël en ik. Toen we daar aankwamen was het inderdaad erg mistig. Maar we hadden goede hoop.. En achteraf zijn we alle 3 super blij dat we er zijn geweest. We kwamen uiteindelijk bij een waterval aan met ontzettend mooi uitzicht over de blue mountains. Papagaaien vlogen overal. Ik had nog nooit zo iets moois gezien! (Zie toto’s)

Dag 4:

16-10-2017

Na heel wat kilometers gelopen te hebben, gingen we op de dag 4 naar Bondi Beach. Het bekende surf strand van Sydney. Ook daar hebben we heerlijk gerelaxt en genoten van het mooei uitizicht.

Dag 5:

17-10-2017

De groep werd gesplitst. Ik ging samen met Chloé naar manly beach. Ook dit is in Sydney. We hebben eerst een paar uur heerlijk op het strand gelegen. Daarna hebben we een tandem gehuurd. En zijn we samen door manly heen gefietst. Dat was heel erg wennen, omdat het verkeer aan de linkerkant rijd. Gelukkig waren er hele lieve locals, die ons alles uit hebben gelegd. We waren kapot, maar hebben ontzettend veel gelachen.

Dag 6:

18-10-2017

Vandaag is onze laatste dag in Sydney. We zijn vooral bezig met de laatste dingen voorbereiden. Morgen vertrekken we voor een aantal dagen naar New Castle.

See ya!

1. Robin Visser:
    Echt super geweldig! Leuke foto’s ook! Heeel veeel plezier nog💋

Groetjes,

Robin
  2. Yvonne peters:
    18 oktober 2017
    Goed begin Veerle...super mooi!!
  3. Daniëlla:
    18 oktober 2017
    Heyyyy Veerle.., wat een mooie en prachtige foto’s..!! Fijn dat je het naar je zin hebt en volop geniet.., en leuk ook dat je een leuke gezellige groep hebt.., nou meis veel plezier en hoor nog wel weer van je.., dikke kus 😘
  4. Jac& Ineke Verhaag:
    18 oktober 2017
    G'day Veerle, heel fijn om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    Australië is ook 'n heel fijne bestemming om te Backpacken.
    Blijf lekker genieten van avontuur, mooie dingen en mensen die je ontmoet.

Liefs en groeten uit Cuijk, Jac & Ineke.
  5. Arthur van balkum:
    18 oktober 2017
    Echt allemaal geweldig. En hier heb je 4 jaar lang over gehad.
    En dat verhaal van de tandem is allemaal super. Vooral dat ik hoor dat je 4 hebt gefietst.
    Nou ik wacht weer de volgende belevenis af

Papa
  6. Gerard en Marjo:
    Hallo Veerle.
    Wat leuk om een beetje met je mee te mogen reizen en te zien wat je zoal ziet en vooral ook doet .
    We genieten nu al van je start van de reis en zijn benieuwd wat je nog allemaal voor ons in petto hebt.
    Het ziet er naar uit dat je met een leuke groep reist.
    Geniet van alles.
    Groetjes en een mooi vervolg van je avontuur.
  7. Kelly:
    18 oktober 2017
    Ziet er fantastisch uit Veerle! Veel plezier nog.
  8. Nathalie:
    19 oktober 2017
    Hey Veerle, leuk verslag , mooie foto’s en goed om te lezen dat de start goed is Downunder 😉 . Op naar de Kangaroos en de koalaberen 🐨 en naar al het moois “on the road”, heel veel plezier nog! Gr de buurtjes
  9. Thomas van Balkum:
    19 oktober 2017
    Hooi veer,
    Super leuk wat je allemaal hebt gedaan en leuk dat je zo’n geweldige groep hebt heel veel plezier in Newcastle en we zien je snel weer met een nieuw stukje tekst
    Veel plezier nog
    Xx Thomas ❤️❤️
  10. Oma van Balkum:
    22 oktober 2017
    Veerle,
    Leuk om de nieuwe foto's te zien en ook je verhalen.
    Hoop dat je snel weer iets leuks schrijft.
    Groetjes oma Anny